NAVA MARITIMA HIDROGRAFICA Cpt.Cdor ALEXANDRU CĂTUNEANU
SCURT ISTOIC: Nava a fost construită între anii 1988-1996 în Șantierul Naval Mangalia sub denumirea de HERCULES 501, intrând în serviciul Marinei Române în data de 24.09.1996.
În perioada 1996 – 2006, nava a făcut parte din Divizionul de Nave Auxiliare al Bazei 330 Logistică din Flota Maritimă. Începând cu anul 2006, nava a intrat sub comanda Direcției Hidrografice Maritime, în același an, numele navei fiindu-i schimbat din Remorcher Maritim Salvator HERCULES 501 în Nava Maritimă Hidrografică HERCULES, urmând ca în anul 2008, nava să fie redenumită Nava Maritimă Hidrografică „Cpt. cdor. Alexandru CĂTUNEANU”.
MISIUNI:
-
cercetarea hidrografică şi oceanografică a bazinului Mării Negre în sprijinul navigaţiei;
-
realizarea balizajelor necesare navigaţiei în siguranţă în raioanele aflate sub jurisdicţia României;
-
cercetări privind morfologia şi a modificărilor morfologice a fundului Mării Negre;
-
efectuarea de măsurători hidrografice şi oceanografice periodice cu caracter statistic în sprijinul acţiunilor de luptă ale Forţelor Navale;
-
cercetări privind fundul mării pentru sprijinul din timp de pace a acţiunilor de luptă contra minelor;
-
Misiuni secundare: remorcaj, intervenţii în caz de incendiu la bordul altor nave sau pe platformele de foraj marin sau avarierii unor nave în situaţii de criză;
CARACTERISTICI PRINCIPALE:
-
Lungimea maximă - 64,7 m
-
Lungimea între perpendiculare - 55,9 m
-
Lăţimea maximă - 14,6 m
-
Înălţimea de construcţie - 7,11 m
-
Pescaj mediu la deplasament maxim - 5,5 m (6,3 m cu gondolă senzori)
-
Deplasament standard - 2366 t
-
Deplasament plin – 2450 t
-
Deplasament maxim - 2665 t
-
Viteza maximă la deplasament normal – 11 Nd.
-
Viteza economică - 8 Nd
-
Autonomia - 30 zile
-
Raza de acţiune - 2000 Mm
SCURT ISTOIC: Nava a fost construită între anii 1988-1996 în Șantierul Naval Mangalia sub denumirea de HERCULES 501, intrând în serviciul Marinei Române în data de 24.09.1996. În perioada 1996 – 2006, nava a făcut parte din Divizionul de Nave Auxiliare al Bazei 330 Logistică din Flota Maritimă. Începând cu anul 2006, nava a intrat sub comanda Direcției Hidrografice Maritime, în același an, numele navei fiindu-i schimbat din Remorcher Maritim Salvator HERCULES 501 în Nava Maritimă Hidrografică HERCULES, urmând ca în anul 2008, nava să fie redenumită Nava Maritimă Hidrografică „Cpt. cdor. Alexandru CĂTUNEANU”.
MISIUNI:
- cercetarea hidrografică şi oceanografică a bazinului Mării Negre în sprijinul navigaţiei;
- realizarea balizajelor necesare navigaţiei în siguranţă în raioanele aflate sub jurisdicţia României;
- cercetări privind morfologia şi a modificărilor morfologice a fundului Mării Negre;
- efectuarea de măsurători hidrografice şi oceanografice periodice cu caracter statistic în sprijinul acţiunilor de luptă ale Forţelor Navale;
- cercetări privind fundul mării pentru sprijinul din timp de pace a acţiunilor de luptă contra minelor;
- Misiuni secundare: remorcaj, intervenţii în caz de incendiu la bordul altor nave sau pe platformele de foraj marin sau avarierii unor nave în situaţii de criză;
CARACTERISTICI PRINCIPALE:
- Lungimea maximă - 64,7 m
- Lungimea între perpendiculare - 55,9 m
- Lăţimea maximă - 14,6 m
- Înălţimea de construcţie - 7,11 m
- Pescaj mediu la deplasament maxim - 5,5 m (6,3 m cu gondolă senzori)
- Deplasament standard - 2366 t
- Deplasament plin – 2450 t
- Deplasament maxim - 2665 t
- Viteza maximă la deplasament normal – 11 Nd.
- Viteza economică - 8 Nd
- Autonomia - 30 zile
- Raza de acţiune - 2000 Mm
CAPACITATE DE TRANSPORT PERSOANE: 63
CAPACITATE DE TRANSPORT MĂRFURI: 148 m³
PROPULSIE:
- Motoare principale: 12 R 251 FMA(ICM Reşiţa)
- Număr de motoare: 2
- Lăţimea maximă - 14,6 m
- Număr /tip elice: 1 buc. dreapta, 1 buc. stânga, Ka 5-75/ Duză nr 19A, diametrul = 3200mm
UZINA ELECTRICĂ:
- Diesel-generator 6VD 26/20AL1, 3 buc, 585 KVA, tensiune 400V
- Diesel-generator avarie D-120, 1buc, 70 KVA, tensiune 400V
- Diesel-generator avarie Cummins, 1buc, 140 KVA, tensiune 400V
ECHIPAMENTE HIDROGRAFICE:
- Sondă multifascicul Kongsberg EM 712
- Sondă monofascicul Kongsberg EA 400
- Acoustic Doppler Current Profilers (ADCP) EK 80
- Kongsberg Seapath 380
- Kongsberg Seatex MRU 5
- Edgetech Broadband Acoustic Traking System
- DGNSS Hemisphere VS 330